تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 11:40
کد خبر : 8020

معاون استاندار:

 پیشرفت فیزیکی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار به بیش از ۶۶ درصد رسید

 پیشرفت فیزیکی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار به بیش از ۶۶ درصد رسید

  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از پیشرفت ۶۶ درصدی پروژه راه آهن زاهدان-ایرانشهر- چابهار خبر داد و گفت: پس از افتتاح خط ریلی زاهدان-خاش و با حرکت اولین قطار مسافربری، روزانه شاهد جابجایی هم استانی ها و مردم به صورت رفت و برگشتی و کاهش تصادفات در این محور هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از پیشرفت ۶۶ درصدی پروژه راه آهن زاهدان-ایرانشهر- چابهار خبر داد و گفت: پس از افتتاح خط ریلی زاهدان-خاش و با حرکت اولین قطار مسافربری، روزانه شاهد جابجایی هم استانی ها و مردم به صورت رفت و برگشتی و کاهش تصادفات در این محور هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار سیستان و بلوچستان، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: بر اساس طراحی های باری پیش بینی شده برای این خط، می توان با تأمین و افزایش ناوگان ریلی مخزن دار، برای تسهیل در انتقال فرآورده های نفتی از مبادی تولید به انبارهای نفت استان نیز، برای جابجایی سوخت مورد نیاز استان استفاده نمود.

این مقام عمرانی استان ادامه داد: در حال حاضر از ۸ قطعه این مسیر ریلی دو قطعه آن صد در صد به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و در بررسی های فنی این پروژه قسمت های زیر سازی ، اجرای تقاطع ها و پل های خاص و آبرو ها و تونل ها حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نیاز است در اجرای روسازی و احداث ایستگاهها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهره مند شود.

منصور بیجار بیان کرد: فاز دیگر این پروژه که هم اکنون در حال اجرا می باشد اتصال خط ریلی زاهدان به میلک است تا با افزایش توان و ظرفیت جابجایی بار و مسافر شاهد شکوفایی و رونق مبادلات مرزی در استان باشیم و اهداف این پروژه به زودی قابل رویت خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: راه آهن زاهدان به میلک در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر طراحی شده است که در حال حاضر چهار قطعه از آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.

وی گفت: پیش بینی شده است اتمام این پروژه برای اتصال چابهار به میلک به صورت ریلی حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان دیگر هزینه در برداشته باشد.

 

این طرح مهم ریلی موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی وسبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و ۷ میلیون تن باراز طریق این خط ریلی منتقل شود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید