تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 9:30
کد خبر : 10172

دولت سیزدهم متوسط ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان را از ۱۶ کیلومتر در سال به ۶۵ کیلومتر ارتقاء داد

دولت سیزدهم متوسط ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان را از ۱۶ کیلومتر در سال به ۶۵ کیلومتر ارتقاء داد

  مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: متوسط ساخت بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دولت سیزدهم از ۱۶ کیلومتر در سنوات گذشته به بیش از ۶۵ کیلومتر ارتقا یافت. عطاء اله اکبری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اخبار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: متوسط ساخت بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دولت سیزدهم از ۱۶ کیلومتر در سنوات گذشته به بیش از ۶۵ کیلومتر ارتقا یافت.

عطاء اله اکبری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اخبار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: توسعه زیر ساخت ها و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار با هدف استفاده از ظرفیت های منطقه ای، توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه، افغانستان و پاکستان، تسهیل و ارتقای ایمنی حمل و نقل کالا و مسافر از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم بود که این مهم به بهترین نحو در سیستان و بلوچستان در توسعه بزرگراه ها محقق گردید.

وی ادامه داد: در این راستا شاهد هستیم در حوزه شهرهای تحت پوشش این اداره کل از سال ۸۴ تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۴۶ کیلومتر بزرگراه ساخته شده بود در حالی که طی سه سال اخیر از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ با هدف کمک به توسعه شتابان این خطه با رشد قابل توجه حدود ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به همراه چهار پل بزرگ احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین به همت دولت سیزدهم نخستین ارتباط بزرگراهی بین شهرهای استان در مسیر زاهدان- نصرت آباد برقرار شد و تا پایان سالجاری نیز دومین شهر یعنی زابل- زاهدان به طور کامل به صورت بزرگراه به هم متصل خواهد شد.

اکبری اضافه کرد: همچنان در تداوم این حرکت در حال حاضر عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در حال انجام است که تلاش می شود با وجود مشکلات متعدد از جمله بدهی های کلان به پیمانکاران تا پایان سال حدود ۸۰ کیلومتر آن به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: یکی از حوزه‌هایی که توانسته در جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه ای موفق باشد، دوبانده سازی محورهای استان با اهتمام این اداره کل و با حمایت های مقامات استانی و ملی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از آنجایی که بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندر عباس دارد و ارتباط با کشورهای اطراف یک مزیت خاص داشته و صاحبان بار و شرکت‌های حمل و نقل بین المللی حتما از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد تبدیل هر چه سریعتر راههای استان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل زمینی در کنار سایر مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی کشورهای همجوار را بیشتر برای حضور در سیستان و بلوچستان تشویق می‌کند.

گفتنی است سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب به مرکزیت زاهدان و ایرانشهر دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مشخصات مجوز در سامانه جامع رسانه‌های کشور

مشاهده مشخصات مجوز در سامانه جامع رسانه‌های کشور