تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آذر 1403 - 12:44
کد خبر : 11610

کسب رتبه اول اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی کشور

کسب رتبه اول اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی کشور

اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی کشور بانظارت و پیگیری و معاضدت قضایی معاونت حقوق عامه دادستانی مرکزاستان رتبه اول را کسب کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار سیستان و بلوچستان در جلسه مشترک ستاد وزارتی طرح نماد با ستادهای استانی که بصورت ویدئو

اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی کشور بانظارت و پیگیری و معاضدت قضایی معاونت حقوق عامه دادستانی مرکزاستان رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار سیستان و بلوچستان در جلسه مشترک ستاد وزارتی طرح نماد با ستادهای استانی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ وزیر آموزش و پرورش از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در فرآیند اجرایی شدن ابعاد مختلف طرح یادشده و کسب رتبه اول کشوری در سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی تقدیر نمود.

در آخرین گزارش ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در حوزه اقدامات اجرایی استان‌ها در فرآیند اجرایی طرح نماد، اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان رتبه اول مشارکت در سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی را به خود اختصاص داد که مرهون حمایت قاطع دستگاه قضایی استان با توکیل ماموریت خاص از سوی رئیس کل محترم دادگستری استان به دادستانی مرکزاستان؛معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم بود که این روند در سال ۱۴۰۴نیز به عنوان مطالبه جدی دستگاه قضایی دنبال خواهد شد.

ابوالفضل احمدزاده معاون دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز افزود: در سال ۹۴ سندی با عنوان «سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» در راستای تلاش سازمان یافته علمی و فراقوه‌ای به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تصویب شد، طبق این سند، آموزش و پرورش به همراه ۱۴ نهاد دیگر مکلف به اجرای نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: اجرای این نظام پنچ مرحله اعم از غربالگری، تشخیص، آموزش، توانمندسازی و مداخله و درمان دارد و پنج هدف ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی به عنوان محورها و هدف‌های اصلی این برنامه است.

احمدزاداه افزود: غربالگری به اولیا و آموزش و پرورش کمک می‌کند آسیب دانش‌آموز تشخیص داده شود که از نظر سلامت روانی و اجتماعی در چه مقطعی است، در غربالگری مباحث افسردگی و خشونت و آرامش و کنشگری اجتماعی سنجیده می‌شود، اگر تشخیص داده شود دانش‌آموز در شرایط فوریت روانی اجتماعی است، به مراکز مشاوره و درمانگران ارجاع داده می‌شود که چنین فرآیندی به دقت در استان سیستان وبلوچستان با نظارت و پیگیری دادستانی مرکز استان از سوی اداره کل آموزش وپرورش طی می گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مشخصات مجوز در سامانه جامع رسانه‌های کشور

مشاهده مشخصات مجوز در سامانه جامع رسانه‌های کشور