تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۸
کد خبر : 3757

سیستان و بلوچستان در اولویت تخصیص اعتبارات بودجه ساخت راههای کشور 

سیستان و بلوچستان در اولویت تخصیص اعتبارات بودجه ساخت راههای کشور 

  معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل ترانزیت بین المللی و افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای نیازمند توسعه هر چه سریعتر بزرگراه است که به منظور جبران عقب ماندگی های در این زمینه این استان در

 

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل ترانزیت بین المللی و افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای نیازمند توسعه هر چه سریعتر بزرگراه است که به منظور جبران عقب ماندگی های در این زمینه این استان در اولویت تخصیص اعتبارات ساخت بزرگراه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری  سیستان و بلوچستان، حمید امانی همدانی در بازدید از روند ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان اظهار داشت:  هم مرزی خاکی با کشورهای افغانستان و پاکستان از جمله مزیت‌هایی است که سبب شده ترانزیت در جاده‌های سیستان و بلوچستان فعالیت قابل توجهی داشته باشد، علاوه بر آن وجود مرز آبی و فعالیت بنادر هم حجم زیادی خودروی ترانزیتی را به جاده‌های این استان تزریق می‌کند که این امر ضرورت توسعه بزرگراه را در این استان دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به کارگاه راه سازی تبدیل شده است، گفت: این سازمان تلاش دارد از همه ظرفیت های اعتباری به ویژه ماده ۵۶ در صورت همکاری بانک ها استفاده نمایند تا پروژه های ساخت بزرگراه در این استان هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این بازدید گفت: طول محور مواصلاتی زابل – زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و به بهره برداری رسیده است.

اکبری با بیان اینکه بزرگراه ها شاهرگ توسعه و پيشرفت هر منطقه است، افزود: به منظور صیانت از مزیت ترانزیت استان و افزایش ایمنی تردد جاده ای در حال حاضر  عملیات ساخت باند دوم قطعه سه این محور بطول ۲۷ کیلومتر در حال انجام است که پیش بینی می‌شود  ۲۰ کیلومتر از آن تا پایان سالجاری آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: تاکنون برای احداث بزرگراه در مسیر زابل- زاهدان افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برای بهره برداری کامل باند دوم در این محور و احداث پل‌های شیله، حرمک و چاه دیوان به اعتباری بیش‌از یک‌هزار میلیارد تومان نیاز است.

اکبری به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی شمال استان در زمینه ساخت باند دوم و راه اصلی اشاره کرد و گفت: این اداره کل به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت راه‌های استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده بطوری‌که در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تمامی مسیرهای تحت پوشش این اداره‌ کل در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از آنها در پایان سالجاری آماده بهره‌برداری شود.

اکبری تصریح کرد: در این راستا ۱۲ کارگاه راه‌سازی در محدوده این اداره کل با اشتغال بیش‌از ۲ هزار نفر فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.