تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 7:35
کد خبر : 3829

افزایش ۵ برابری مبادلات مرزی ایران و پاکستان از مرزهای سیستان و بلوچستان

افزایش ۵ برابری مبادلات مرزی ایران و پاکستان از مرزهای سیستان و بلوچستان

  میزان حجم مبادلات مرزی ایران و پاکستان از گمرکات و بازارچه های سیستان وبلوچستان در پایان امسال نسبت به سال گذشته به میزان ۵ برابر افزایش می یابد. به گزارش پایگاه خبری سیستان و بلوچستان؛صبح امروز۲۲ خردادماه «ایرج حسن پور»مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که با حضور

 

میزان حجم مبادلات مرزی ایران و پاکستان از گمرکات و بازارچه های سیستان وبلوچستان در پایان امسال نسبت به سال گذشته به میزان ۵ برابر افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری سیستان و بلوچستان؛صبح امروز۲۲ خردادماه «ایرج حسن پور»مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی مرتبط و به ریاست « مدرس خیابانی»استاندار سیستان و بلوچستان برگزار گردید،اظهارداشت:زیرساختهای گمرکات و بازارچه های مرزی استان در حال توسعه است و انجام مراودات مرزی با کشورهای همسایه در حال افزایش می باشد که به توسعه اقتصادی استان کمک بسزایی خواهد نمود.


وی ادامه داد:خوشبختانه در ماه جاری و در روزهای ۹ و ۱۰ خردادماه نهمین کمیته مشترک مرزی بین استان سیستان و‌ بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و استان بلوچستان پاکستان جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان برگزار گردید.
دبیر شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خاطرنشان کرد:در کمیته مشترک مرزی دو استان که با حضور مسئولین ارشد ،بخش های خصوصی،تجار و بازرگانان بلوچستان پاکستان برگزار گردید، تفاهمنامه توسعه همکاری دوجانبه بین دو کشور با ۳۲ بند و‌مصوبه به امضا، رسید.
حسن پور گفت:با توجه به تمایل همکاریهای اقتصادی فی مابین دو کشور ایران و پاکستان،حجم مبادلات مرزی از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان تا پایان سال‌جاری به میزان ۵ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید